Refleksje po uczestnictwie we Mszy Świętej

Kilka tygodni temu dotarła do mnie wiadomość, że po latach przerwy w Gorzowie Wlkp. zostanie odprawiona Msza w rycie trydenckim. Pomyślałem sobie: No, wreszcie! (Po tej deklaracji zaznaczanie, że jestem gorącym zwolennikiem powrotu Kościoła do Tradycji, lub jak mówią inni Tradycji do Kościoła – wydaje się zbędne, ale gwoli ścisłości warto go dokonać).

Jadąc do kościoła przy ul. Warszawskiej spodziewałem się, że spotkam maksymalnie 30 osób. No i tłumów oczywiście nie było, ale pojawiło się ok. 90 osób! Do tego zobaczyłem, że w każdej ławce siedzi co najmniej jedna osoba. Pomyślałem, że pomyliłem albo godzinę albo miejsce – przecież to pierwsza nasza Msza!!

Moje zdziwienie było tym większe, że zobaczyłem wiernych, którzy w sporej części przyszli z własnymi mszalikami i doskonale wiedzieli o co chodzi. Pojawiło się także sporo osób urodzonych już po Soborze Watykańskim II.

Cóż, być może nie bez powodu nasza diecezja ma dwa ‚tradycyjne’ powołania w seminarium FSSP w Wigratzbad🙂 Pomyślałem natychmiast, że Benedykt XVI faktycznie wie czego szuka dziś młodzież w Kościele i doskonale rozumie ich dążność do zetknięcia ze sfera bezkompromisowego Sacrum. Skupionego na Bogu i wychwalaniu Go.

Mówiąc o wychwalaniu Boga nie da się pominąć miejscowego Pana organisty, który grał i śpiewał wyjątkowo pięknie ‚Ad maiorem Dei gloriam‚. Również kazanie księdza Wygockiego było nietuzinkowe i mimo odczuwalnej długości absorbujące.

Podsumowując, jeśli na pierwszą od lat tradycyjną Mszę przychodzi blisko sto osób to wydaje mi się, że podobna inicjatywa powinna już na tym etapie wesprzeć nasza kuria biskupia. Zgodnie z litera motu proprio Summorum Pontificum wydanego przez Benedykta XVI organizatorzy Mszy zamierzają teraz wystąpić do Biskupa z prośbą o zatwierdzenie stałego kalendarza Tridentiny w Gorzowie.

Nam wszystkim pozostaje cieszyć się i modlić!

Skomentuj

